Ideeënplein

Koen
Thema: roeping
De titel van deze studie is: De Godslamp is bijna uitgedoofd. Een studie waarin verwezen wordt naar de donkere wereld waarin de jongeren leven (aantal zelfdoding is nog nooit zo hoog geweest onder...Lees meer
Koen
Thema: geestelijke strijd
Hoe kan je als jongere gewapend blijven? Hoe ga je om met verleidingen? Op welke manier kan God ons kracht geven door Zijn Geest? Hoe hou je stand in deze verdorven wereld? Hoe ga je om met vakken op...Lees meer
Koen
Thema: onderweg
God is met ons op weg. Wie zijn hart aan Jezus geeft, wordt geestelijk wedergeboren. God verandert die persoon, zodat hij of zij meer en meer op Jezus gaat lijken. Het is een reis met een doel dat op...Lees meer
Koen
Thema: licht
De zon schijnt buiten. Hoor de vogels fluiten en de mensen hun gras maaien: het is zomer! Zet de ramen open, laat de koele wind door je huis waaien en adem de geur in van vers gemaaid gras. Zie hoe...Lees meer
christine.swennen
Deze bijbelstudie is gebaseerd op het boek van Martin Tensen - Wat en Waarom ik geloof. Tieners zitten zo barstensvol vragen en staat zo open voor de antwoorden die de Bijbel aangeeft. Ze willen...Lees meer
christine.swennen
Deze bijbelstudie is gebaseerd op het boek van Martin Tensen - Wat en Waarom ik geloof. Tieners zitten zo barstensvol vragen en staat zo open voor de antwoorden die de Bijbel aangeeft. Ze willen...Lees meer
christine.swennen
Deze bijbelstudie is gebaseerd op het boek van Martin Tensen - Wat en Waarom ik geloof. Tieners zitten zo barstensvol vragen en staat zo open voor de antwoorden die de Bijbel aangeeft. Ze willen...Lees meer
Becky
Je bent enthousiast in de weer als kinder-, tiener- of jongerenwerker. Maar hoe kan je je eigen geestelijk leven op peil houden? David Buntinx geeft ons 6 handvaten over hoe we onze stille tijd...Lees meer
Becky
Je wilt Gods liefde delen met de mensen rondom je maar je weet niet goed hoe? Daar liep Becky ook tegenaan en werkte er een studie rond uit. Het bestand in bijlage geeft haar drie hoofdconclusies mee...Lees meer
dennis
Thema: Gods karakter
Soms lijkt het in de Bijbel dat Gods zijn 'favorieten' heeft. Verhalen van bijvoorbeeld Abraham en Mozes of Koning David zouden je dat kunnen doen geloven. Met deze Bijbelstudie onderzoeken we of dat...Lees meer
Koen
Thema: regels, geboden, kerk, geloof
Is het geloof in God wel zo gebonden aan regels? Als mensen horen dat je christen bent, hebben ze vaak allemaal vragen: mag je dan ook geen seks voor het huwelijk? Moet je echt elke zondag naar de...Lees meer
Koen
Thema: liefde, geloof, ellende, verdriet
Gods liefde niet altijd verklaarbaar "Stel dat God bestaat, waarom is er dan zoveel ellende? Moet hij daar niet iets aan doen? En als hij er blijkbaar niets aan doet, bestaat hij dan wel...?", vraagt...Lees meer

Pagina's